Denk aan de waarde van een merk, bijvoorbeeld COCA-COLA. Dit merk is ongeveer $ 60 miljard waard. Denk aan de kracht van een merk, bijvoorbeeld APPLE, dat wereldwijd bekend is. Denk aan de leeftijd van een merk, bijvoorbeeld het merk Douwe-Egberts, dat wel meer dan 250 jaar oud is.
Actualiteiten en trends zijn:
- bedrijven innoveren continu en er zijn merken nodig voor nieuwe producten en diensten.
- Er is een toenemende belangstelling door MKB-bedrijven voor Intellectueel Eigendom (IE)
- Er is een toename van digitalisering van de maatschappij, bijvoorbeeld steeds meer webshops en websites van bedrijven op het internet
- Er is een toenemende juridisering van de maatschappij. Bedrijven eisen steeds vaker hun rechten op bij merkinbreuk. Merkinbreuk wordt snel opgemerkt via het internet.
- MKB-bedrijven verzuimen om hun merk vast te leggen of te registreren.
Van latent naar concreet:
- Belang van Intellectueel Eigendom (IE) wordt te laat of niet onderkend
- Er is een latente behoeft bij MKB-bedrijven voor bescherming van IE
- Investeerders eisen borging IE bescherming van MKB-bedrijven
- MKB-bedrijven hebben behoefte aan strategisch partnership IE
Konings Trademarks biedt:
- Strategisch partnership op IE-gebied en merken in het bijzonder
- Holistische aanpak
- Preventieve niet-conflict gerichte aanpak
- Denken vanuit het ondernemerschap
- Kostenefficiënt anno 20015
Resultaten:
- Geen extra onkosten
- Stevig juridisch fundament
- Sterker staan in potentiële conflicten in de toekomst
- Voorkomen is beter dan genezen