Denk aan de waarde van een merk, bijvoorbeeld COCA-COLA. Dit merk is ongeveer $ 60 miljard waard. Denk aan de kracht van een merk, bijvoorbeeld APPLE, dat wereldwijd bekend is. Denk aan de leeftijd van een merk, bijvoorbeeld het merk Douwe-Egberts, dat wel meer dan 250 jaar oud is.

Actualiteiten en trends zijn:

  • bedrijven innoveren continu en er zijn merken nodig voor nieuwe producten en diensten.
  • Er is een toenemende belangstelling door MKB-bedrijven voor Intellectueel Eigendom (IE)
  • Er is een toename van digitalisering van de maatschappij, bijvoorbeeld steeds meer webshops en websites van bedrijven op het internet
  • Er is een toenemende juridisering van de maatschappij. Bedrijven eisen steeds vaker hun rechten op bij merkinbreuk. Merkinbreuk wordt snel opgemerkt via het internet.
  • MKB-bedrijven verzuimen om hun merk vast te leggen of te registreren.

Van latent naar concreet:

  • Belang van Intellectueel Eigendom (IE) wordt te laat of niet onderkend
  • Er is een latente behoeft bij MKB-bedrijven voor bescherming van IE
  • Investeerders eisen borging IE bescherming van MKB-bedrijven
  • MKB-bedrijven hebben behoefte aan strategisch partnership IE

Konings Trademarks biedt:

  • Strategisch partnership op IE-gebied en merken in het bijzonder
  • Holistische aanpak
  • Preventieve niet-conflict gerichte aanpak
  • Denken vanuit het ondernemerschap
  • Kostenefficiënt anno 20015

Resultaten:

  • Geen extra onkosten
  • Stevig juridisch fundament
  • Sterker staan in potentiële conflicten in de toekomst
  • Voorkomen is beter dan genezen