Apple staat op de eerste plaats van ‘Best Global Brands’ 2020 met een groei van +38% en een waarde van 322,999 miljoen dollar. Gevolgd door Amazon (+60%, 200,667 miljoen dollar), en op de derde plaats Microsoft (+53%, 166,001 miljoen dollar).

Op plek honderd een opvallende nieuwkomer: Zoom, met een waarde van 4,481 miljoen dollar. Zij hebben goed ingespeeld op de versnelde digitale transformatie die consumenten in hun werk doormaken wegens Covid-19.

GRIJZE NEUSHOORN

Covid-19 is een grijze neushoorn: een gebeurtenis die wij hebben zien aankomen maar waarvoor we onvoldoende maatregelen hebben getroffen. Niet de mondkapjes en social distancing zullen ons bijblijven, maar het einde van het gevoel dat alles continu als een vanzelfsprekendheid is. Het ergste is dat er waarschijnlijk meer grijze neushoorns op ons af gaan komen, wat voor angst en onzekerheid zorgt.

BUSINESS AS UNUSUAL

Sterke merken zoals Apple scoren hoog op leiderschap en betrokkenheid. Zij creëren de vrijheid om hun identiteit en hun eigen toekomst vorm te geven. Deze succesvolle merken helpen ons om orde in chaos te scheppen en betere besluiten te nemen gericht op de toekomst. Ook in deze tijden van business as unusual.

Sta sterk met een geregistreerd merk!

 

Gepubliceerd in magazine ‘Bedrijvig Oss’, December 2020.